3.4.09

Pequeña historia de la fotografía




Tarde de museo...

Exposiciones CGAC

"Pequeña historia de la fotografía" visita-charla
del 12 de marzo al 3 de mayo

Las vanguardias del siglo veinte, con su batalla contra el cuadro como ventana heredado de la perspectiva renacentista, fueron quebrando paso a paso esa modalidad literal y perceptivista de la representación. El régimen de conciencia que sostenía al de representación, las presunciones filosóficas sobre las que se basaba, fueron poco a poco socavándose a lo largo del siglo veinte. A medida que evolucionaba el pensamiento de occidente para formular una nueva manera de entender la subjetividad como un efecto cambiante y fluido en continua producción y desarrollo, el trabajo con la imagen avanzaba por su lado. La paradoja de su privilegiada relación con lo real convirtió precisamente a la fotografía en la herramienta perfecta para investigar en los modos de liquidar su convención. La fotografía, crítica con la presunción de inocencia de su objetividad, de su inocente carácter de huella de luz, adoptó el papel de visibilizar la imposibilidad de la representación e, incluso, de escenificar su desaparición literal. A partir de entonces, la fotografía, más que el resultado de un proceso técnico de la imagen, es un objeto teórico: un artefacto peligroso que, una y otra vez, hace inestables a regímenes de representación, reordena el mundo, recompone y conmueve subjetividades.

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As vangardas do século vinte, coa súa batalla contra o cadro como ventá herdado da perspectiva renacentista, foron crebrando paso a paso esa modalidade literal e perceptivista da representación. O réxime de conciencia que sostiña ao de representación, as presuncións filosóficas sobre as que se baseaba, fóronse pouco a pouco socavando ao longo do século vinte. A medida que evolucionaba o pensamento de Occidente para formular unha nova maneira de entender a subxectividade como un efecto cambiante e fluído en continua produción e desenvolvemento, o traballo coa imaxe avanzaba polo seu lado. O paradoxo da súa privilexiada relación co real converteu precisamente a fotografía na ferramenta perfecta para investigar nos modos de liquidar a súa convención. A fotografía, crítica coa presunción de inocencia da súa obxectividade, do seu inocente carácter de pegada de luz, adoptou o papel de facer visible a imposibilidade da representación e, incluso, de escenificar a súa desaparición literal. A partir de entón, a fotografía, máis que o resultado dun proceso técnico da imaxe, é un obxecto teórico: un artefacto perigoso que, unha e outra vez, fai inestables réximes de representación, reordena o mundo, recompón e conmove subxectividades.

"Portas da luz" Unha achega ás artes e a cultura na Galicia dos 70


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